Κοτόπουλο/ Κυριακάτικο Τραπέζι/ Ρύζι

Κοτόπουλο με μουστάρδα και ρύζι στο φούρνο

λεμονάτο γιουβέτσι με κοτόπουλο

Κοτόπουλο με μουστάρδα και ρύζι στο φούρνο, ένα υπέροχο, πεντανόστιμο, μαμαδίστικο φαγητό. Η νοστιμιά του είναι απερίγραπτη, αυτό φαντάζομαι δεν χρειάζεται να το πω. Το θετικό είναι ότι γίνεται πολύ εύκολα, δεν χρειάζεται δηλαδή να είμαστε πάνω από μια κατσαρόλα! 

Σύμφωνα με τη Μεσογειακή διατροφή, τη μοναδική διατροφή με κλινικά αποδεδειγμένη αντικαρκινική δράση, πρέπει να καταναλώνουμε κόκκινο κρέας 1 το μήνα περίπου. Σοκ φαντάζομαι για όποιον είναι φανατικά κρεατοφάγος. Λογικό όμως αφού περιέχει μεγάλο ποσοστό κορεσμένου λίπους, το οποίο αυξάνει τη χοληστερόλη και τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων και προσβολής από καρκίνο του παχέος εντέρου. Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις, μα για 1.5 χρόνο ακουλουθούσα χορτοφαγική διατροφή. Έκανα τη μετάβαση από τη μία μέρα στην άλλη, χωρίς να έχω το παραμικρό πισωγύρισμα. Έκτοτε, (τα τελευταία 3.5 χρόνια δηλαδή), όσο και αν προσπάθησα να το ξανακάνω, δεν μπορώ…δεν μπορώ ακόμη, γιατί κάποια μέρα σίγουρα θα το ξανακάνω. Από εκείνη την εποχή λοιπόν, έχω σταματήσει να τρώω κάθε τι γαλακτοκομικό γιατί μου προκαλεί ακμή και κόκκινο κρέας τρώω σπάνια.  Αν θες να κάνεις την προσπάθεια σου, να μειώσεις το κόκκινο κρέας, στο Blog μου θα βρεις αρκετές εναλλακτικές. Μια εκ αυτών και η σημερινή.

Διατροφική αξία

Η βιβλιογραφια λέει πως το κοτόπουλο είναι καλή πηγή πρωτεϊνης που βοηθά τον οργανισμό να επανορθώσει και να χτίσει ιστούς. Να παράξει ενέργεια, να διατηρήσει υγιές το δέρμα και τα μαλλιά. Είναι πλούσιο στο μεταλλικό στοιχείο σελήνιο, ενός αντιοξειδωτικού που πολεμάει τις λοιμώξεις. Περιέχει το αντιιικό αμινοξύ λυσίνηΒ3 & Β6. Πλέον όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει, οι συνθήκες στις μονάδες εκτροφής είναι τραγικές, προσπάθησε να προμηθεύεσαι βιολογικό κοτόπουλο εφόσον είναι δυνατό, και να περιορίσεις γενικά την κατανάλωσή του στη μία φορά την εβδομάδα. 

Συμβουλές:
  • Για να μειώσεις ακόμη περισσότερο τα λιπαρά χωρίς να χάσεις το παραμικρό σε γεύση μπορείς να κάνεις ένα κόλπο. Όταν θα έχει ψηθεί το κοτόπουλο, σκούπισε με χαρτί κουζίνας όλο το λίπος από το ταψί
  • Θα σε προτρέψω να αφαιρέσετε την πέτσα καθώς και κάθε ορατό λίπος πριν ψηθεί, ώστε το φαγητό μας να είναι χαμηλό σε λιπαρά χωρίς να υστερεί στο παραμικρό σε γεύση. Γενικά, είναι προτιμότερο να καταναλώνουμε κοτόπουλο σε σχέση με το κόκκινο κρέας. Το κοτόπουλο είναι πλούσιο σε βιταμίνες Β3, Β6, κάλιο, σελήνιο, λυσίνη και φυσικά πρωτεΐνη. Αν έχουμε τη δυνατότητα να προμηθευόμαστε βιολογικό, ακόμη καλύτερα. 
Τι αλλαγές μπορώ να κάνω στο κοτόπουλο με μουστάρδα; 
  • Μπορείς να χρησιμοποιήσεις κριθαράκι ή κάποιο άλλο ζυμαρικό αντί για ρύζι
  • Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πατάτες αντί για ρύζι
  • Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αρακά αντί για ρύζι
  • Μπορείς να προσθέσεις λευκό κρασί και άλλα μυρωδικά
  • Μπορείς να προσθέσεις πολλά λαχανικά όπως κολοκυθάκια, πιπεριές, μελιτζάνες
Στο τέλος μπορείς να δεις φωτογραφίες με τη διαδικασία βήμα- βήμα καθώς και τη διατροφική ανάλυση της συνταγής

Κοτόπουλο με μουστάρδα και ρύζι στο φούρνο (γάστρα)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votes, average: 4.80 out of 5)
Loading...
By Miss Healthy Living Serves: 6
Prep Time: 10 λεπτά Cooking Time: 60 λεπτά

Υπέροχο, πεντανόστιμο, μαμαδίστικο φαγητό

Ingredients

  • 1 κοτόπουλο καθαρισμένο από την πέτσα, κομμένο σε μερίδες
  • 2 γενναιόδωρες κ.σ μουστάρδα απλή
  • 1 κ.γ μουστάρδα ντιζόν
  • 3 σκ. σκόρδο περασμένες από την πρέσα
  • χυμό από 2 λεμόνια
  • ξύσμα από 1 λεμόνι (βιολογικό και ακέρωτο κατά προτίμηση)
  • αλάτι, πιπέρι, κάρυ
  • θυμάρι ή ρίγανη
  • ρύζι
  • νερό (βραστό)

Instructions

1

Καθαρίζουμε το κοτόπουλο από ορατά λίπη και του βάζουμε μπόλικο ξύδι

2

Σ' ένα ποτήρι ανακατεύουμε τη μουστάρδα με το λεμόνι, το ξύσμα, το σκόρδο, αλάτι, πιπέρι, κάρυ και το φρέσκο θυμάρι

3

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 c

4

Πλένουμε το κοτόπουλο και το στεγνώνουμε με χαρτί κουζίνας. Το τοποθετούμε στο ταψί ή σε γάστρα

5

Περιχύνουμε το κοτόπουλο με τη σάλτσα που φτιάξαμε, απλώνουμε να πάει παντού και ψήνουμε (χωρίς το καπάκι αν χρησιμοποιήσετε γάστρα) για 30-35 λεπτά

6

Γυρίζουμε το κοτόπουλο και συνεχίσουμε για 10-15 λεπτά

7

Βράζουμε νερό στο βραστήρα σύμφωνα με την αναλογία νερό/ρύζι που αναγράφεται στη συσκευασία

8

Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο, προσθέτουμε το ρύζι, το νερό, αλάτι, κλείνουμε με το καπάκι τη γάστρα ή σκεπάζουμε πολύ καλά με αλουμινόχαρτο και ψήνουμε μέχρι να γίνει το ρύζι και να «πιει» το νερό, περίπου 20 λεπτά δηλαδή

Η διατροφική ανάλυση για το κοτόπουλο με μουστάρδα

κοτόπουλο με μουστάρδα θερμίδες διατροφική ανάλυση

Η διαδικασία για να φτιάξετε το κοτόπουλο με μουστάρδα, βήμα- βήμα (πάτα πάνω στην εικόνα για μέγιστη ανάλυση)

λεμονάτο γιουβέτσι με κοτόπουλο και ρύζι

  • Για να δείτε και άλλες συνταγές με κοτόπουλο, πατήστε εδώ
  • Για να δείτε και άλλες συνταγές με γαλοπούλα, πατήστε εδώ
Ακολουθήστε με σε FacebookInstagram, Bloglovin, PinterestYoutube και εγγραφείτε στο Newsletter, ώστε να μη χάνετε κανένα άρθρο.
Το δοκιμάσατε ? Ανεβάστε τη φωτογραφία στα social χρησιμοποιώντας το #miss_healthy_living_gr
Καλή σας απόλαυση!

 

Το περιεχόμενο αυτού του blog αποτελεί προσωπική πνευματική ιδιοκτησία. Συνεπώς, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αντιγραφή ή τροποποίησή του, χωρίς τη συγκατάθεση μου. Αν σας ενδιαφέρει το περιεχόμενο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, ώστε να εξετάσουμε πιθανό τρόπο συνεργασίας. 

Newsletter

Ρίξτε μια ματιά και εδώ

2 Σχόλια

  • Reply
    NIKI
    03/01/2020 at 16:28

    Καλή χρονιά! Λάδι δε βάζουμε καθόλου στο κοτόπουλο με το ρύζι στο φούρνο;

    • Reply
      Miss Healthy Living
      03/01/2020 at 22:18

      Εγώ δεν βάζω, ειδικά αν χρησιμοποιήσω μπούτι. Εσύ αν θες μπορείς να βάλεις, ή στο τέλος ωμό

    Θα χαρώ πολύ να διαβάσω το σχόλιο σου