Αλμυρά Σνακ/ Κριτσίνια/ Νηστίσιμα/ Παντζάρια

Κριτσίνια παντζαριού με αλεύρι Ζέας

Κριτσίνια με παντζαρι

Εκεί που είχα την εντύπωση ότι μου ήρθε τρομερή και πρωτότυπη ιδέα, ακριβώς 3 μέρες αργότερα βρήκα κριτσίνια παντζαριού σε έναν φούρνο στο Γέρακα. Η αλήθεια είναι ότι δεν τα έχω συναντήσει αλλού.  Εσείς?  Τα έχετε δει σε κάποιο φούρνο? Έχετε δοκιμάσει ποτέ?

Τα κριτσίνια αυτά τρώγονται όλες τις ώρες της ημέρας, είναι πεντανόστιμα, εξαιρετικά θρεπτικά, δεν καταλαβαίνεις ότι τρως παντζάρια (σε περίπτωση που δε σας αρέσουν) και λόγω του χρώματος τους, είναι πολύ εύκολο να τα δοκιμάσουν ακόμη και τα πιο «δύσκολα» παιδιά.

Στο σημείο αυτό να σας πω πως τα παντζάρια δικαίως συγκαταλέγονται στα πιο ευεργετικά για τον οργανισμό λαχανικά. Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες, σίδηρο, βιταμίνη C, μαγνήσιο, κάλιο, νάτριο και αντιοξειδωτικά. Ανάμεσα στις αμέτρητες ιδιότητες του είναι η μείωση της χοληστερίνης, η αύξηση της αντοχής, η μείωση της πίεσης, η αύξηση της αντοχής και η καθαρκτική δράση.

Στο τέλος μπορείτε να δείτε φωτογραφίες με τη διαδικασία, βήμα- βήμα

Κριτσίνια παντζαριού με αλεύρι Ζέας

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
By Miss Healthy Living Serves: 32
Prep Time: 10 λεπτά Cooking Time: 25 λεπτά

Κριτσίνια παντζαριού με αλεύρι Ζέας

Ingredients

  • 130 γρ βρασμένα παντζάρια (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και έτοιμα συσκευασμένα)
  • 30 γρ ελαιόλαδο ή και περισσότερο αν θέλετε (θα χρειαστεί όμως να μειώσετε το νερό)
  • 2 σκελίδες σκόρδο
  • 400 γρ αλεύρι (χρησιμοποίησα Ζέας)
  • 1 φακελάκι ξηρή μαγιά
  • 1 κ.σ μέλι
  • 140 γρ ζεστό νερό – περίπου 35 βαθμούς
  • αλάτι κατά βούληση
  • Προαιρετικά
  • σουσάμι
  • σπασμένο λιναρόσπορο
  • μαυροκούκι
  • ηλιόσπορο

Instructions

1

Πρώτα ετοιμάζουμε τη ζύμη μας. Τώρα που είναι χειμώνας και κάνει κρύο τις ζύμες τις βάζω στον αρτοπαρασκευαστή. Επιλέγω το πρόγραμμα «ζύμη –dough» και αφήνω το μηχάνημα να αναλάβει το ζύμωμα και το φούσκωμα. Αν δεν έχετε αρτοπαρασκευστή δεν υπάρχει πρόβλημα. Και πάλι μπορείτε να τα κάνετε ακολουθώντας την κλασική διαδικασία. Επειδή όμως θέλουμε ζέστη για να φουσκώσει η ζύμη, μπορείτε να επιλέξετε έναν από τους παρακάτω τρόπους. Θα βάλετε τη ζύμη σε ένα μπολ, σκεπασμένο με πετσέτα και θα το αφήσετε μέσα στο φούρνο στους 30 βαθμούς ή κοντά σε καλοριφέρ- τζάκι, ή πάνω σε ηλεκτρική κουβέρτα (αυτό το μυστικό το μοιράστηκε μαζί μου ο Ανδρέας και τον ευχαριστώ πολύ γι’ αυτό) . Προσοχή, δε θέλουμε μεγαλύτερη θερμοκρασία γιατί θα ξεραθεί η ζύμη μας

2

Αν δεν έχουμε αρτοπαρασκευαστή

3

Σε ένα μπολ βάζουμε τη μαγιά, το μέλι, 3 κουταλιές της σούπας από το αλεύρι 100 γρ ζεστό νερό. Όχι καυτό, γύρω στους 35-40 βαθμούς. Ανακατεύουμε και αφήνουμε σε ζεστό μέρος μέχρι να ενεργοποιηθεί, να βγάλει φουσκάλες δηλαδή

4

Όσο περιμένουμε τη μαγιά να φουσκώσει τρίβουμε τα παντζάρια στην μικρή πλευρά του τρίφτη

5

Συνεχίζουμε με το ζυμάρι μας. Προσθέτουμε όλα τα υπόλοιπα υλικά (και όποιο από τα προαιρετικά θέλετε) μαζί και το τριμμένο παντζάρι και ανακατεύουμε μέχρι να έχουμε ένα ωραίο εύπλαστο ζυμάρι. Σκεπάζουμε με πετσέτα και αφήνουμε να ξεκουραστεί και να φουσκώσει.

6

Χωρίζουμε τη ζύμη σε 8 ίσα μέρη

7

Πλάθουμε κάθε κομμάτι σε ένα μεγάλο μακαρόνι

8

Έπειτα χωρίζουμε κάθε μακαρόνι σε 3 ή 4 μέρη

9

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180 σε αέρα. Στρώνουμε λαδόκολλα στις λαμαρίνες του φούρνου και αφήνουμε τα κριτσίνια μας να φουσκώσουν. Σε10-15 λεπτά θα φουσκώσουν και θα γίνουν κάπως έτσι

10

Ψήνουμε στους 180 σε αέρα για 20 - 25 λεπτά (ανάλογα το πάχος τους και το πόσο κρατσανιστά τα προτιμάμε. Όταν τα βγάλουμε από το φούρνο θα είναι σχετικά μαλακά, αλλά σε λίγα λεπτά θα σκληρύνουν

Η διαδικασία για να φτιάξετε κριτσίνια με παντζάρι βήμα- βήμα
Κριτσίνια με παντζαρι 5
Tips:   
– Προσοχή ίσως χρειαστεί να προσθέσετε και άλλο αλεύρι διότι τα παντζάρια «κατεβάζουν υγρά».
– Επειδή αυτά τα κριτσίνια δεν έχουν συντηρητικά, ζάχαρη, φοινικέλαιο και πολύ αλάτι όπως τα έτοιμα, είναι προτιμότερο να τα διατηρούμε στην κατάψυξη, ώστε  να παραμείνουν φρεσκότατα, όπως την πρώτη μέρα που τα ψήσαμε. Το βράδυ θα τα αποψύχετε και την επόμενη μέρα μπορείτε να τα καταναλώσετε, να τα δώσετε στα παιδιά σας στο σχολείο, στις δραστηριότητες τους, παντού!
– Να τονίσω δε, ότι δεν τα τρώμε όλα σε 1-2 μέρες επειδή είναι υγιεινά! Ναι, είναι πεντανόστιμα, ναι είναι υγιεινά, ναι δεν έχουν βλαβερά συστατικά, αυτό όμως δε σημαίνει πως δεν έχουν θερμίδες

Για να δείτε και άλλες συνταγές με κριτσίνια, πατήστε εδώ

Ακολουθήστε με σε Facebook, Instagram, Bloglovin και εγγραφείτε στο Newsletter, ώστε να μη χάνετε κανένα άρθρο
Το φτιάξατε? Περιμένω να μου στείλετε τις δικές σας φωτογραφίες καθώς και το πως σας φάνηκε!
Καλή σας απόλαυση!
  • Η Έλλη έφτιαξε τα κριτσίνια παντζαριού και είπε «Υπέροχααααα τα κριτσίνια σου…😘. Θα τα κάνω σε όλες τις παραλλαγές!!!😉«

κριτσίνια παντζαριού

 

Το περιεχόμενο αυτού του blog αποτελεί προσωπική πνευματική ιδιοκτησία. Συνεπώς, ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ οποιαδήποτε αναδημοσίευση, αντιγραφή ή τροποποίησή του, χωρίς τη συγκατάθεση μου. Αν σας ενδιαφέρει το περιεχόμενο, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου, ώστε να εξετάσουμε πιθανό τρόπο συνεργασίας. 

Newsletter

Ρίξτε μια ματιά και εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Θα χαρώ πολύ να διαβάσω το σχόλιο σου

seven + seven =